Tour de France Mini – Fanta’s & Crèmes

Ondanks de grote liefde voor de meest prestigieuze koers van het jaar, gaat het om de grote vriendschap voor het meest familiale niet-familie-lid. Nadat hij de ode aan de twee jongeheren in april las, deed ook hij me beloven dat ik kort iets over hem zou schrijven. Na jaren van Fanta’s, crèmes, basketbal- & palletsessies en het nabootsen van de Tour de France met miniaturen, verdient hij dus ook wel een paar alinea’s. En bij deze dus ook deel drie van de zomermarathon huj!

Geen idee waar het allemaal begonnen is, maar het startte vast en zeker bij de begindagen van jouw leven. Of ja, dat denk ik toch. Want je bent er eigenlijk altijd al geweest voor zover ik me kan herinneren. Opgegroeid van samen stappen naar de grote zee tot de pallet-wedstrijden (voor de onwetenden, een soort strandtennis feitelijk) met soms pure woede tot gevolg. Uiteraard ben en blijf ik de betere speler hihi. In het gewone tennis heb ik het gevoel dat ik onderspitten heb moeten delven, maar dat is allemaal wat zelfzekere overmoedigheid waarschijnlijk.

Beide gepassioneerd door verschillende aspecten van de sportwereld, speelden we dagenlang een paar ritten van het grote koerscircuit na. ELKE RENNER WAS BELANGRIJK! Bergritten, massasprinten, en een uitgedoktert puntensysteem; het hoorde er allemaal bij. Ja, dat waren tijden.

 

 

Plaats een reactie